SJ är ett skämt

Under helgen har jag varit i Karlstad med ett gäng polare och spelat padel och haft det bra med god mat och ett par öl. Det var Viktor som hade ordnat det hela och organiserat det magnifikt, vilket gjorde allt väldigt smidigt. Vi bodde på Scandic Winn och käkade middag på ett hyggligt ställe vid namn Ll'Amice.
 
Vi åkte bil från Örebro till Karlstad och jag tog mig med SJ till Örebro från Sumpan. Det brukar ju strula med järnvägen, men den här gången har jag svårt att skylla på något annan än SJ. På vägen till Örebro fattades det massa vagnar så jag fick sitta i en trapp trots att jag hade sittplatsbiljett. Det kändes ju lagom värdigt. Jag fattar att tåg kan gå sönder, men det var ingen information om det förrän i Västerås då de satte dit ett tåg-set till. Ingen konduktör som gick runt i tåget och infomerade, eller att de talade om det i högtalarsystemet. Eftersom det kopplades på ett tåg-set till i Västerås blev vi även 30 minuter sena till Örebro, vilket inte är så mycket, men vilket är mycket i relation till resans initiala tidslängd.
 
På vägen hem var det inte mycket bättre... Då fanns det inga andraklassbiljetter kvar, så jag köpte en rätt dyr biljett i första klass. I första klass, som jag inbillar mig, ska vara lite lugnare, var det rätt rörigt, och det var uppenbart att det satt folk där som inte hade sådana biljetter. Det märkte jag när de fick byta plats när andra kom som hade deras platser. Inte heller den här gången kom det någon konduktör och kontrollerade biljetterna, så de som satt i första klass utan sådana biljetter fick sitta kvar. I sak tycker jag att alla platser i ett tåg ska kunna utnyttjas, men varför ska jag få betala mycket mer än någon annan för samma plats? Någon jävla ordning måste det ju vara i ett statligt bolag som SJ.
 
Jag har svårt att motivera mig själv till att fortsätta åka tåg med SJ på den här sträckan, det är för mycket strul. Nu blir det att undersöka möjligheter till att leasa en bil, jag har tröttnat på den här jävla SJ-skiten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0