Gone Girl

Jag hade hoppats på att jag hade skrivit något om filmen "Gone Girl" efter att jag såg den senast, för igår såg jag och Valle den. Minnet säger mig att jag tyckte att filmen var helt ok förra gången jag såg den, vilket jag även känner nu, däremot tycker jag nu att filmen är mer intressant efter allt som hände 2017 och därefter. Efter att tidigare främst ha framstått som ett intressant manus känns det mer aktuellt nu.
 
Filmen som sådan är lite för lång, och jag kan inte sluta störa mig på hur "overkligt" folk beter sig. Själva kontexten blir också märklig, när det utspelar sig i Missouri och alla ser vältränade och bra ut, trots att ingen verkar träna i någon större utsträckning. Det här sättet som är typiskt för Hollywood-filmer gör att det är svårt att bli riktigt tagen av filmerna. Det kanske är meningen att det ska vara tydlig fiktion, men jag tror inte det. Det är någon form av felriktad glamour.
 
Sammantaget är det en väldigt proffsig film med bra premiss, men som ändå inte ger några större avtryck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0