Hoppande råttor

När jag cyklade hem i lördags sprang det en råtta över vägen några meter framför mig. När den kom fram till en mur hoppade den elegant upp på muren som måste ha varit typ 70 cm hög. Det tog ett tag tills jag fattade vad jag sett, och jag undrade ett tag efteråt om det inte var inbillning. Nu googlade jag, och en råtta kan tydligen hoppa upp till en meter. En nästan otäck upplevelse och kunskap :-).
 
Nu börjar "livet" igen? För mig blir det nog ingen jättestor skillnad, men det ska bli kul att förhoppningsvis gå på några konserter osv igen. Samtidigt är det väl lite jobbigt att behöva göra en massa saker igen :-).
 
I övrigt såg jag klart den tredelade dokumentären om Usama bin Ladin idag. Det är så enkelt att förenkla en sådan person och hans följare, samtidigt är det ganska enkelt. Hur tänker en person som i grunden stödjer samma ideologi som honom, men som ogillar terrorn? Det är ju inte säkert att den personen då skulle föredra "väst" över bin Ladin. Den här gråskalan i det på pappret ganska enkla är det otäcka. ...och mordet på honom, hur kändes det för en "vanlig" pakistanier? Det sklijde sig sannolikt rätt mycket från den genomsnittlige amerikanen. Som så många gånger förr, det är väldigt enkelt att fastna i sin egen världsbild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0