Intressant

Igår blev det en sväng till Spånga för att träffa Valles släktingar. Rätt kul måste jag säga, och de kände tydligen folk som jag känner till i Hallsberg. Liten värld!
 
Det var förvisso intressant, men det var inte det jag menade med intressant.
 
Jag såg nyss dokumentären "Tysklands nynazister". Där tar de upp hur nazister i Tyskland börjat organisera sig och även utfört terrordåd. En otäck utveckling som jag trodde skulle vara större och komma tidigare än vad den gjort. Jag hoppas verkligen jag kommer ha fortsatt fel i det... Hursomhelst en väldigt intressant dokumentär.
 
Igår såg jag även dokumentären "Monstret i Manchester" om en våldtäktsman som drogade och våldtog heteromän. I dokumentären menar de att det säkert är vanligare med våldtäkter av män än vad som märks i media. Jag är inte helt övertygad om det, ialf vad gäller den manliga heterovärlden, men ändå intressant att det händer, och att det i det här fallet var i väldigt stor skala. Lite höna av en fjäder, men ändå intressant, och får kanske en och annan att tänka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0