Jaha, och så söndag

Något jag hade tänkt skriva om igår var den inlästa artikel jag hörde på Kvartal. Den handlade om grupper som är emot "överbefolkning", och att de scammar dem som skaffar barn. Det må hända att det finns vissa personer som scammar folk gällande barn på samma sätt som de gör med de som flyger osv. Jag har dock svårt att se problemet med det. Författaren av artikeln var inne på att de här grupperna vill att mänskligheten ska utrotas, vilket jag tror är en stor överdrift. För min del är det märkligt att vi ska uppmuntra människor till att skaffa många barn. Det är ju på det stora hela knappast bra för någon. Jag har till och med svårt att köpa "vårda och ha råd med de äldre-argumentet". Det finns något otäckt religiöst mot att rekommendera folk att inte skaffa för många barn. Med det sagt tänker jag att vi kan ta bort barnbidraget med dess tillägg, vilket säkert är ogenomtänkt från min sida, men det känns rimligt :-).
 
Jaja, det var inte det jag skulle ranta om egentligen. Igår blev det Pitcher's och fotboll med Linus. Liverpool slarvade bort en seger mot ett rätt intressant Brentford.
 
I övrigt såg vi klart serien "Från savannen till Tinder" igår. Lite av en "no brainer" serie om att det finns biologiska skillnader mellan män och kvinnor. Svårt att höja på ögonbrynen över något i serien, och där tror jag de flesta instämmer med mig, men det finns väl en liten klick människor som drivit en annorlunda agenda, vilken få tagit på allvar, men som fått visst gehör.
 
Jag såg även "Mitt barn blev en skolskjutare". Jag vet inte riktigt vad syftet med den dokumentären är? Kanske att visa att det är vanligt folk som utför dessa dåd och att det är tufft att vara anhörig. Jag vet inte riktigt vad, men jag hade hoppats på något mer, och det var därmed en rätt trist dokumentär, och det utöver dess sorgliga tema.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0