Tisdagsuppdatering

I söndags var jag i Örebro och träffade några väldigt avlägnsa släktingar från Boulder Colorado. De ville se var deras förfäder kom ifrån, så vi for runt lite runt Glanshammar. Rätt festligt :-). Vi är släkt, tror jag, på grund av att mammas morfars bror eller någon utvandrade till USA, så det är inte direkt nära :-).
 
Jag läste ut den första Harry Potter-boken under tågresorna. Nog att det är en ungdomsbok, men det passar rätt bra när det är på engelska. ...och även att jag lyssnat på den tidigare, och sett filmen ett par gånger, är det ändå en hel del intressanta detaljer som överraskar.
 
Jag kollade på Leeds - Liverpool när jag kom hem. Liverpool var bra och vann med 3-0, men det som alla kommer minnas från matchen är att Elliott bröt foten. Precis som med Eriksen filmades ingenting efter händelsen. Inga repriser och inga bilder på Elliott i gräset. Jag vet inte riktigt vem man skyddar? Är det rätt att anhöriga och andra inte ska få information om vad som händer osv? Även om det säkert är med goda avsikter blir det ett mörkande av information som jag har svårt för.
 
Det är även en helt annan sak där jag märker att jag står långt ifrån normen. Det gäller om polisen ska få jaga brottslingar på moped osv. Jag har absolut inget överseende för en mopedist som kör ihjäl sig när denne inte stannar vid en polisjakt, men har väl viss förståelse för att det kan finnas risker för tredje man vid en jakt. Men även där med blåljus och sirener borde det inte vara några större problem.
 
Jag vet inte om jag passar i ett samhälle som är så extremt ansvarsfullt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0