Varför stör jag mig så jävligt på henne?

Nu ska jag vara misogyn, men även ifrågasätta min egen känsla. De senaste veckorna har vi kikat på "Prinsessan Dianas årtionden", som givetvis handlar om Lady Di. Vi har tidigare även sett "The Crown" och andra serier om det engelska kungahuset där Lady Di under lång tid var mycket framträdande. ...men jag stör mig hela tiden på henne, konstant. Det är som hela min kropp vill ogilla allt hon gjorde. Det är något med blicken, framtoningen, allt hon säger och gör. Det känns så jävla genomtänkt och konstlat. Det kryper i mig när jag ser det. Det är så humanitärt och gott att det inte kan vara annat än yta. Det är ialf så det känns. Väldigt ofta bedrar dock känslorna verkligheten. Det är enkelt att inte ifrågasätta sina känslor. Tänka snabbt, åhh vad skönt det är. Vart vill jag komma med det här då? Typ till att jag inte hittar särskilt mycket grund till min avsky mot Diana. Även om det nu var så att mycket av hennes humanitet var spel för gallerierna är väl det bättre än motsatsen? Hon lär ju inte heller ha haft det lätt med allt ståhej runt henne. Charles verkar ju inte heller ha varit världens skönaste alla gånger. 
 
Jag har alltid haft svårt för monarkier. Jag vet att jag målade över ett stort reportage om typ Victorias 15 års dag i en tidning. Att det störde mig så oerhört att hon fick den uppmärksamheten. Hon var väl inte värd den? Varför jag var, delvis är, sådan måste ha kommit någonstans ifrån? Kan det även ha varit så att jag som barn läste reportage om Lady Di där hon beskrevs som pompös och tillgjord? Kanske, men jag kan inte minnas det.
 
Slutsatsen är att jag inte riktigt vet varför jag har så svårt för Lady Di. Märkligt är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0