White Lies

Den 27 april 2009 skrev jag följande:
 
"För någon månad sedan blev jag tipsad om bandet White Lies av Nisse, det är dock först nu jag kollat upp bandet, till ganska stor förtjusning. Det är inte de där riktigt klatschiga refrängerna som jag brukar vara svag för, men det är riktigt bra ändå. I särklass bäst av de låtar jag lyssnat på är låten "Death". Introt kan man lyssna på 100 gånger i följd och bara njuta :-)."
 
Igår fick jag chansen att se bandet live för första gången. Jag ska förvisso erkänna att det främst är "Death" som hängt kvar sedan dess medan bandets nyare alster inte är något jag lyssnat på. Spännande nog hade Valle en av White Lies låtar på en av sina Spotify-listor, vilket gjorde det perfekt med julklapp i form av biljetter till konserten igår :-).
 
Nu innan konserten lysnade vi in oss lite mer på de nyare albumen och det var en hel del som föll mig i smaken, och speciellt låten "Big TV".
 
Innan konserten kikade vi även på körsbärsträden i Kungsträdgården. Inte så väldigt fascinerande för en från landet, men mycket folk :-).
Sicken frisyr, men fina omgivningar ialf :-). 
 
Efter lite snabb middag på Vigårda gick vi sedan iväg till den utmärkta konsertlokalen Berns.
 
Som förband var det ett band vid namn Charming Liars. Det lät helt ok, men sångaren var lite övertänd för min smak. Hela hans sätt kändes lite inövat, men i övrigt lät det bra.
 
Efter en något för lång omroddning av allt på scen var det dags för White Lies. De drog igång direkt med stänkaren "Farewell to the Fairground", så det blev liv på konserten på en gång. Sedan rullade det på med flertalet av deras hits. Det var några enstaka låtar jag inte kände igen, men generellt spelade dem de låtar som jag hoppades på. "Death" och "Big TV" var bäst (så klart :-)), och den enda låten jag saknade var "Getting Even".
 
Själva uppträdandet var inget speciellt, det var inga direkta mellansnack och sångaren var väl inte den mest karismatiska person jag sett, men han gav däremot en känsla av att vara en väldigt trevlig typ :-). Sången var väldigt bra, och ljudet helt ok, förutom att det var något högt vid några tillfällen.
En bild :-).
 
Vi var båda nöjda med konserten, och kul att få se bandet efter alla dessa år :-). ...och en t-shirt blev det :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0