Det fallna imperiet

Varmt är det. Lunch idag med Amir och ett par jobbarkompisar, mycket trevligt. Hade kunnat sitta kvar mycket längre.
 
Jag spenderade en hel del av helgen med att läsa; Det fallna imperiet: Ryssland och väst under Vladimir Putin av Martin Kragh. Den ska handla om varför Ryssland blivit som det blivit, och det gör den också, men jag upplevde boken som rörig, och jag fick inget större grepp om historien eller Putin. Boken går lite fram och tillbaka i kronologin, använder en hel del onödigt svåra ord och innefattar för mycket. Efter att ha läst den känns det ändå som att jag inte har lärt mig något. Antar att det främst beror på att jag läste för snabbt eller något, men jag blev lite besviken.
 
Jag får ofta en känsla av att vissa böcker skrivs ihop lite för snabbt för att komma ut passande i tiden, och det här är en sådan. Inte tillräckligt genomarbetad.
 
Det var det jag ville säga idag, och nu läser jag "Röda Rummet" istället. En svenska där som jag inte är helt van vid :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0