Malignant

Skönt med ledighet och halvbra väder. Jag kan sitte inne med någorlunda gott samvete. Jag såg filmen "Malignant" igår. Den är regisserad av James Wan som har regisserat en del andra rätt bra skräckfilmer. Jag hade läst på lite om "Malignant" innan och märkt att den skulle ha en minst sagt intressant vändning, men att den även polariserade rätt mycket i recensionerna.
 
Nu när jag sett filmen förvånar det mig inte. Det är svårt att förstå vad meningen med filmen är, men jag får anta att James Wan medvetet försökt få filmen att vara minst sagt speciell. Den börjar som en rätt typisk skräckfilm där karaktärerna beter sig rätt konstigt och en del händelser är fånigt orimliga, men där det ändå är en rätt kuslig stämning. Så långt tänkte ialf jag att det här har jag sett förut, men att det ändå hade viss underhållning, om än på ett något irriterande sätt. Efter hand blev det dock helt galet. Handlingen tog en vändning som jag har svårt att bedöma om jag gillar eller inte. Det är superfånigt i kombination med vansinnigt underhållande. Det blir en slasher-film lite från ingenstans.
 
Jag kan inte förklara det bättre, men filmen ger en ambivalent känsla efteråt :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0