Datorkrasch

Min dator har strulat rätt länge. Batteriet är helt dött sedan säkert ett par år tillbaka, och ungefär lika länge har det kommit upp ett felmeddelande när jag startat datorn. Typ att något är knas med hårddisken. Det har ju dock rullat på hyggligt ändå. Häromveckan började någon av fläktarna stundtals låta väldigt mycket, så datorn sjunger väl lite på sista versen. Jag vet inte hur länge en dator bör hålla, men den jag har köpte jag under sommaren 2016, så några år har den på nacken, och jag har ju använt den mer eller mindre dagligen sedan dess. Nåväl, i torsdags kväll när jag skulle skriva ett blogginlägg kraschade datorn helt. Jag skulle öppna min nedsparade blogg för att söka på Kim Wilde då allt frös. Jag startade om datorn genom avstängningsknappen, och allt verkade ok, datorn startade upp osv. Däremot när jag kom in i Windows frös allt igen, och det igen och igen när jag försökte fler gånger. Jag tänkte därmed att datorn dragit sin sista suck... Jag gav dock datorn ytterligare en chans genom att fabriksåterställa den igår kväll, och nu fungerar den igen, även om det kommer upp ett felmeddelande om att hårddisken inte är som den ska. Jag tror dock att jag har allt viktigt i olika moln. Eventuellt försvann något roligt som jag endast hade på datorn när jag återställde datorn, men alla bilder osv ska finnas skyddade i moln. Det är rätt skönt att det är på det sättet nu.
 
Ja, ja nu återstår att se hur länge datorn håller nu då...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0