Pip, pip, pip!

I lördags blev det middag på Shogun, enligt egen utsago Stockholms äldsta japanska restaurang. Vet inte om det säger så mycket, men det var skönt att gå till en etablerad restaurang utan ambition att vara hipp. Det var en rätt risig lokal osv. Däremot var personalen medelålders och hade koll på läget. Det var även smidiga menyer utan massa tramsiga namn till rimligt pris. Maten var även den väldigt bra. Absolut ett ställe jag kan tänka mig att komma tillbaka till.
 
Annars hände inte så mycket mer i lördags. Jag såg klart en dokumentär om James Joyce och hans verk Ulysses. Både personen och verket är något som "alltid" funnits där i mitt medvetande av någon anledning. Jag kanske blev något klokare om varför nu efter att ha sett dokumentären.
 
I söndags var jag till Bromma Blocks och handlade julklappar. När jag gick ut ur en affär med julklappar nedstoppade i ryggsäcken gick larmet. Trots tjutandet var det ingen som brydde sig. Jag testade även att gå ut två gånger för att vara säker på att det var på grund av mig det tjöt, och så var det. Eftersom ingen brydde sig fick jag leta reda på någon i personalen och ta upp mina inte så fint i ryggsäcken nedpressade julklappar för att se vad som var felet. Det var så klart ett larm som hade glömts att tagas bort. De ville dock inte se kvittot. En avmätt reaktion från personalen kan en säga. Skönt för mig, men jag blir ändå lite tveksam. Det hade absolut inte varit något som brytt sig om jag bara traskat iväg.
 
Patrik Ekwall signerade böcker på ett ställe. Stackaren såg rätt ensam ut. Jag gjorde det inte lättare för honom. Ingen bok blev inköpt av honom från min sida.
 
Vi såg klart på senaste säsongen av The Crown igår. Helt ok, men på senare "år" har det mest blivit relationsdrama och inte så mycket historia, även om givetvis relationerna också är historia, men jag tror ni greppar vad jag menar. ...och tittar Diana så där extremt mycket under lugg, eller var det bara en rätt dålig rollprestation? Sedan var både Diana och Charles alldeles för snygga i senaste säsongen.
 
Det blev även en dokumentär om Axel von Fersen och Maria Antoinette. Om det nu varit några tveksamheter om deras relation slog ialf dokumentären fast genom att tyda brev osv att de verkligen hade en intim och lång relation. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0