Guardians of the Galaxy

Mängder av snö ute när jag vaknade idag. Kommer jag kunna gå ut och springa som jag hade tänkt?
 
Under förra helgen och i veckan har jag sett de två filmerna om "Guardians of the Galaxy". Även de en del av mitt marvelprojekt. De här filmerna hade jag inte hört talas om innan och jag var inte så där jättesugen på att se dem, men de var rätt bra. De har en lite barnsligare och mer humoristisk ton än resterande filmer från marvelvärlden som jag sett. Sedan gillar jag retro-touchen med musik från 70-80-talet. Positivt överraskad med andra ord.
 
En spaning dock... Är det inte rätt vanligt i filmer där karaktärerna åker runt i rymdskepp och verkar ha en extrem teknologi att de inte har målsökande vapen? Det är väldigt ofta de inte träffar det de skjuter på trots att det är precis framför dem. Jag tänker att det borde vara en rätt enkal sak att träffa en motståndare när de har så avancerad teknologi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0