Captain Marvel igen

Det verkar bli så att jag ser marvelfilmerna i kronoloigsk ordning utifrån hur de utspelar sig i marvelvärlden. Igår kväll blev det då att se om "Captain Marvel" som ska utspela sig 1995. Om jag minns det rätt såg jag den på bio tillsammans med Saga och Lisa för typ tre år sedan. Det går dock inte helt ihop med vad jag skrivit i min blogg och när biljetterna köptes enligt köphistoriken på SF, men där tror jag inte minnet sviker mig :-). Jag gillar verkligen att "Captain Marvel" utspelar sig på 90-talet. Allt är så bra med musik osv :-). Filmen i sig tycker jag också är rätt bra. Carol Danvers, eller Captain Marvel, är dock kanske något för fantastisk som superhjälte. Det blir något för mycket av det goda. Sedan är det en korrekthet i castingen osv som blir lite dum, men det får en leva med. Oavsett är det en bra film.
 
När jag såg filmen på bio gick jag när jag trodde filmen var slut, men det är två scener till under själva eftertexterna, typiskt för de här filmerna. Jag minns att jag var förvånad att folk inte gick när filmen var "slut", men jag tänkte redan då att de sannolikt väntade på någon scen till. Nu tre år senare kunde jag "äntligen" se de här scenerna :-).
 
I övrigt blåser det väldigt mycket ute, vilket gör att våra planer för dagen kan bli lite förändrade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0