Fången av Azkaban

Nu har jag läst ut Harry Potter-äventyret - Fången av Azkaban. Riktigt bra, och som jag minns det, blev det bra mycket tydligare än i filmen. Riktigt bra bok måste jag medge. Den var svår att lägga ifrån sig.
 
Serien "Folk med Ångest" på Netflix var inte lika bra. Vad är tanken? Deckare där inte alla inblandade presenteras från början blir inte så bra. Det ligger viss ångest i serien som titeln antyder, men den försvinner nästan i seriens rätt fåniga karaktärer. Jag får nästan känslan av att allt är en sämre pastich av "After Life", alltså att vilja skämta med något väldigt seriöst. "Folk med Ångest" lyckas dock bara halvbra, för trots allt är det rätt underhållande, men känslan är ändå att det här är ett lågbudget-projekt som mindre kända personer inte hade fått igenom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0