Iron Man

Jag var på utegymmet förut i blåsten, kanske inte så jävlig blåst, men det var inte bekvämt ialf. Kändes lite segt. Kanske för att det var två veckor sedan jag körde passet, samma dag som covid bröt ut i min kropp. 
 
Nu har jag sett om "Iron Man". Enligt bloggen såg jag den senast i maj 2013, så det var ett tag sedan. Då tror jag att jag såg den utan att ha någon större förståelse hur den skulle hänga ihop med Avengers osv. Det enda jag skrev då om filmen var att jag tyckte att den var bra. Nu när jag såg den igen upptäckte jag tyvärr att det inte var mycket av handlingen jag kom ihåg, men allt annat gällande skådespelarna osv kände jag igen, vilket säkert delvis beror på att jag sett fler filmer från marvelvärlden senare. Hursomhelst var nog "Iron Man" den bästa av filmerna jag sett nu på slutet från Marvel. Givetvis kan en ifrågasätta hur Tony Stark lyckas bygga en dräkt i fångenskap och hur han har material som gör att den står emot det mesta redan då. En kan även fundera kring hur han sedan snabbt sätter ihop en ny förbättrad dräkt helt på egen hand. Det är mycket annat än kan fundera kring, men jag tycker ändå det funkar.
 
Lite trist för Valle kanske, men för mig var ju det här med Disney+ en succe :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0