Billy Elliot

Vi såg "Billy Elliot" igår kväll. Tror inte det var så många år sedan jag såg den sist, men jag hittade inget om det här i bloggen, så jag kan inte tidsbestämma när det var. Jag kom inte ihåg så mycket mer än ramarna i berättelsen. Känns dock som jag blev mer imponerad av filmen nu. Fint skådespeleri och en intressant kombination av socialrealism och mer konstnärliga inslag. Nästan lite Roy Anderssonskt.
 
Jag måste även säga något om "Fallet Carlos" som vi såg för en tid sedan. Stundals intressant, men det var tidigt tydligt att de inte skulle komma någonstans. Eventuellt har polisen missat vissa spår, och att ta in medium låter inte så professionellt, och även om en får känslan att serien är en lösning på spåren så är det ändå bara rena spekulationer. Känslan är att det inte riktigt blev som det var tänkt.
 
Annars en väldigt lugn dag idag. Skönt det, för det kommer inte bli lugnt imorgon med Lollapalooza.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0