Harry Potter-böckerna klara

Under Italien-resan läste jag ut "Harry Potter och dödsrelikerna", den sista boken i Harry Potter-serien, ialf om en bortser från den pjäs eller vad det är som kom senare och som är en fortsättning på berättelsen. Jag måste nog köpa och läsa den också, men det kan kanske dröja ett tag. Jag bör även se om alla filmerna igen, men det är svårt att få tid och ork till det :-).
 
Dödsrelikerna är hursomhelst en rätt annorlunda bok i jämförelse med första boken i serien. Serien har gått från böcker främst ämnade för barn till att bli mer seriösa och därmed passa vuxna bättre. Det är kanske tanken utifrån att karaktärerna även blir äldre i serien. Det har jag skrivit förut, men serien är verkligen inspirerad av nazisterna och andra liknande rörelser.
 
Någon djupare analys än så blir det inte :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0