Lite dokumentärt

Jobb imorgon, egentligen inga problem, men det är alltid så mycket skönare att vara ledig. Med anledning av jobb imogon har jag tagit det lugnt idag. Det finns dock mycket som tyder på att veckan kan bli rätt intensiv eftersom fyra konserter är planerade :-).
 
Jag passade därmed under dagen på att se några Dokument Utifrån som jag missat.
 
Först såg jag den om Wagnergruppen. Intressant att få lite djupare förståelse för den gruppen som ständigt kommer upp i media. Att de förefaller stå nära Putin var dock ingen nyhet. Den andra om Libanon och problemen där var mest intressant. Att all politik handlar om identitet, att sin egen grupp är det viktiga, och inte politiken i sig. Den tredje hette "50 grader i skuggan" och handlade om uppvärmningen av jorden. Inte så mycket nytt under "solen" där heller, men jag förundras åter över att vi inte gör mer gällande klimatet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0