Midsommar

Det känns som att det var länge sedan jag spenderade en typisk Midsommar med snaps och midsommarmat. Det kommer bli samma sak i år. Kommer vi iväg till London som planerat förefaller det bli indiskt ikväll. Det ser ut som att det kommer bli väldigt varmt här, men svalare i London, jag klagar inte isf.
 
Jag läste precis ut "Doktor Glas". Jag har lyssnat på den en gång förut som ljudbok, men aldrig läst den. Fint språk, men en berättelse som delvis känns igen från "Brott och Straff och "Thérèse Raquin". Jag var ändå road av boken.
 
Ett par dokument utifrån har hunnits med under veckan; "Moldavien: Putins nästa mål" och "Belarus - Putins lydrike". Gällande den om Moldavien så var Gagauzien nytt för mig och gällande den om Belarus filmade de kanske från en klubb som jag besökte när jag var i Minsk?
 
Ja, ja, Glad Midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0