Avengers: Infinity War

Eftersom Valle var på egna äventyr igår och jag inte jobbade hela kvällen kunde jag ta upp mitt marvelprojekt igen. Nu såg jag filmen "Avengers: Infinity War". En film med mängder av superhjältar och action. Även innehållandes viss charm måste jag medge och ett huvudtema om överbefolkning som är intressant, men som inte fördjupades och främst behandlades som ett icke-problem. Manusförfattarna hade kunnat göra något intressant av det, men det kanske kommer i uppföljaren. Jag har sagt det om "Age of Ultron" förut, och säger det även om "Infinity War", det är inga filmer som ger några bestående minnen. Allt är rörigt med dessa mängder av karaktärer. Det är definitivt blockbuster-underhållning, och säkert enormt för tonåringar, men för en semigubbe som mig blir det snarare innehållslöst.
 
I övrigt mycket planerat nästa vecka, fotboll, AW, konsert mm :-). Verkar även som vi ska på planeringsdagar snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0