Nyans

Partiet Nyans har fått mycket uppmärksamhet sista åren trots att de inte sitter i riksdagen osv. Det är lite som Feministiskt Initiaitiv förr om åren. Skillnaden är väl att det senare partiet behandlades som något positivt, vilket inte riktigt är fallet med Partiet Nyans.
 
Idag lyssnade jag på en intervju med Pariet Nyans partiledare Mikail Yüksel. Det var en något märklig upplevelse. På sätt och vis jämförbart med intervjuer med Åkesson och andra på ytterkanten. Alltså att de verkligen försöker dölja sina verkliga tankar och intentioner. Jag tycker sällan Åkesson är bra när han blir ifrågasatt, men Yüksel var nog ännu sämre. Riktigt otäck känsla efteråt. Han hade svårt att ge bra exempel på när omhändertagna barn blivit det felaktigt och blandade ihop bedömningar gällande olika saker från olika domstolar. Han hade även svårt att förklara vad han egentligen önskade för förändring gällande processen. Känslan är att han helst inte vill att svenska staten ska ha något med muslimska familjer som han företräder att göra. Han hade även ett märkligt uttalande om Paludan, där han jämförde en film där Paludan joggar efter en tjej och skriker några nedsättande ord med filmen från Uppsala när Paludan i sin bil överfölls av personer som hoppade och slog på hans bil. Han menar även att första filmen på Paludan är från Landskrona när det inte ens förefaller vara i Sverige. Utan andra jämförelser, så säger det rätt mycket om Yüksel. Han verkar inte heller ha koll på svensk lagstiftning gällande rätt att demonstrera osv, och blandar ihop vilka det är som är väldsamma, de som demonstrerar eller motdemonstranterna. Det är sällan jag hör intervjuer med personer som framstår som väligt artiga och pålästa, men där allt är väldigt vinklat till deras fördel.
 
Jag hoppas jag har fel, men jag tror att det kan finnas anledning att se upp med Partiet Nyans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0