Västtyska ambassaden

Nu har jag även sett Pops och Lampers serie om ockupationen av den västtyska ambassaden. Riktigt bra den också. Spännande att få både ockupationen och kidnappningsförsöket av Anna-Greta Leijon i bild och i samma serie. Det sätter sig bättre i minnet då och blir ett mer lättförståeligt sammanhang. Det är en minst sagt speciell händelse. Även nu som vid förra serien att jag finner det än mer intressant när jag bättre vet var alla händelser utspelade sig.
 
Jag har även sett om första avsnittet och sett de två avsnitten från Världens Historia om Mussolini. Det är nog samma där att jag främst hört poddar om Mussolini och inslag om honom, men att det nu var första gången jag såg en serie som följde hela hans liv. En spännande och intressant individ måste jag säga.
 
I övrigt har jag köpt en ny mobiltelefon, det var på tiden, den gamla var jag tvungen att ladda flera gånger om dagen :-). Nu kommer jag dock ha viss ängslan över att tappa bort den nya telefonen. Den gamla hade jag nästan blivit lite glad över att ha tappat bort, och därmed blivit tvungen att köpa en ny :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0