Weeping Willows

Vi är nyss hemkomna från en utmärkt konsert med Weeping Willows på Gröna Lund. Vi har ju köpt Grönan Live-passet, så då är det lika bra att passa på att utnyttja det, vilket vi nu gjorde för första gången. Vi var förvisso lite sega och hungriga när vi skulle dra iväg, och vädret var så där, men vi drog iväg ialf :-).
 
Valle kände inte till Weeping Willows överhuvudtaget sedan tidigare, förutom det jag spelat här hemma. Personligen har jag väl genom åren inte haft någon större relation till bandet. Jag upptäckte dem för 20 år sedan, som många andra, genom låten "Touch me", men den har jag ärligt talat inte spelat i mängder. Sedan har det dykt upp hyggliga låtar med bandet genom åren, men ingen låt jag direkt tjatat ut här hemma. Magnus Carlson har också varit en återkommande figur i TV osv, men på det stora hela har jag nog varit rätt ointresserad av Weeping Willows. Jag tror inte heller jag sett dem förut, isf bara något kort på något festival någonstans.
 
Men som sagt, trots det något kalla vädret med regn i luften, levererade Weeping Willows en mysig och härlig konsert. Bästa låt får bli "Stairs". Det var således värt att vi tog oss iväg trots allt :-).
Nu kan jag även leverera lite bättre bilder :-). Jag blev även förvånad över att det var så många på scen. Det var stråkar, trumpeter, stundtals flera gitarrer osv. Vet inte om det alltid är så, men det var knappast negativt :-).
 
Ett bra slut på en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0