Inga större bedrifter

Det blev inte så mycket att egentligen rapportera om idag heller. Vi käkade förvisso crepes till lunch på ett ställe här i Sumpan vid namn Crepa.se. Rätt gott måste jag säga, men lite litet och för mycket barn.
 
Hur många gånger har en ställt sig frågan vad det är för skillnad på crepes och pannkakor? Antar att grunden är ungefär samma, men det som en sedan lägger på dem skiljer sig åt.
 
Liverpool vann borta mot Spurs. Stabilare bakåt med Konate, och inga misstag. Nu gjorde istället Spurs ett galet misstag som Salah förvaltade, så det blev som de två senaste förlustmatcherna fast tvärtom. Första halvlek var bra, andra inte. På det stora hela var det ingen tydlig seger för Liverpool. Fint, och lite överraskande med seger, men det behövs förstärkningar, så är det bara. Speciellt på mittfältet.
 
Nu tänkte jag även rada upp några dokumentärer jag sett på sista tiden.
 
"Super League - Girighetens uppgång och fall" - En dokumentär om misslyckandet med Super League, alltså en europeisk fotbollsliga där bland annat Liverpool skulle ingå. Skönt att det inte blev av. Kvalifikation och meritokrati är viktigt, allt annat går emot mina principer. Sedan vet jag inte om det var ren girighet för alla, jag tänker att för vissa klubbar var det här säkert intressant och för många ägare ett "rimligt" sätt att dra in mer pengar.
 
"Det fula spelet bakom fotbollsläckan" - Från 2015 och framåt har det tydligen funnits något som kallats Football Leaks. Det har jag helt missat. Hursomhelst var det en ung portugis som avslöjade massa skit inom fotbollen och som samtidigt försökte sko sig på det genom utpressning och annat. Att det är skit inom fotbollen är inget som förvånar, men intressant hur många ändå verkar se den här snubben som oskyldig för att han delvis gjort en "god" sak? Ett förhållningssätt jag har svårt att förstå.
 
"Mysteriet Tutankhamon" - Inte den första dokumentären om Tutankhamons grav som hittades orörd och den påstådda förbannelsen det medförde. Inget som var nytt för mig vad jag kan minnas, men det är svårt att få för mycket av Tutankhamons och hans grav :-).
 
"Morden i Appojaure" - En genomgång av morden och den följande utredningen gällande de galna morden i Appojaure. Inte heller något nytt i sig, men det är ett väldigt intressant fall, och har väl blivit extra känt genom Thomas Quick.
 
"Flickan som blev Marilyn Monroe" - En dokumentär om hur Marilyn Monroe jobbade upp sig till att bli den oförglömliga ikon hon blev.
 
"Joni Mitchell - Lady Blue" - För mig främst intressant genom att få en bild på Joni Mitchell. Hon har tidigare främst varit rösten i "Big Yellow Taxi". Nu har jag något mer att hänga upp det på.
 
Det var nog det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0