10 Cloverfield Lane och Hindenburg

Igår kväll blev det lugnt, jag kikade på filmen "10 Cloverfield Lane" som handlar om en kvinna som är med om en bilolycka och sedan vaknar upp i en bunker där en man påstår att USA har blivit attackerat. Rätt kul idé och spännande film. En tänker ständigt om det bara är hittepå av mannen. Skådespeleriet är bra. Det är förvisso en hel del konstigheter i filmen, kanske främst vad mannen i bunkern egentligen har för agenda och varför? Men på det stora hela en bra rysare/thriller.
 
Nyss såg jag klart dokumentären "Katastrofen Hindenburg". Den katastrofen är som så mycket annat en del av mig utan att jag vet varför. Det hände i USA 1937 och är väl förvisso intressant, men jag tycker ändå den är så pass ointressant och på en plats så långt borta att jag har lite svårt att förstå varför jag lärde mig om den redan som barn, vilket jag måste ha gjort. Dokumentären för fram en teori om eventuellt sabotage, men säger samtidigt att det inte är något som tydligt visar det, så egentligen inget nytt under solen. Hursomhelst en rätt bra dokumentär om händelsen och luftskepp generellt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0