Storm i ett glas av vatten

Det blir mörkt tidigt nu. Det gör det ännu svårare att gå ut och springa osv efter jobbet.
 
Aftonbladet har tydligen fått nys om kommentarer på en internt inlägg om Tidöavtalet på Migrationsverket. Det blev verkligen större än vad det är. Det var några få som kommenterade negativt om avtalet, och det är väl upp till dem att göra det. Sedan var det några som försökte förklara att det som tjänsteman inte är så mycket att göra eftersom vi ska sköta vårt jobb utifrån de riktlinjer som finns. Det blev stort av ganska lite. Generellt är min uppfattning att medarbetarna på Migrationsverket har en bra mycket sundare och verklighetsförankrad uppfattning om hur migrationen ser ut till Sverige än de flesta andra i Sverige, men undantag finns.
 
I övrigt har jag sett två dokumentärer på SVT Play under början av veckan. Den första var "Kungarnas sista krig", om hur drottning Victoria försökte få ett fredligt Europa genom sina barn, men det blev världskrig ändå. Rätt bra dokumentär ändå. Den andra var "Musketören D'Artagnan". Dumas har haft viss betydelse genom mitt liv, men inte genom D'Artagnan. Jag har inte sett en enda film om "De tre musketörerna", vilket jag så klart borde. Det får jag lägga på minnet. Dokumentären gav mig därmed inte så mycket, förutom att jag nu måste se någon av filmerna :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0