Cities: Skylines

Förra helgen köpte jag det Sim City-liknande spelet "Cities: Skylines". Alltså ett spel där en bygger en stad. Jag var minst sagt förtjust i olika varianter av Sim City när jag var yngre. Jag hade ett till min Amiga, men där jag aldrig förstod hur jag skulle spara, så det var lite trist att börja om hela tiden, men jag spelade det mycket. Allra mest spelade jag dock "Sim City 2000" till PC. Där hade jag nog lyckats bygga den mer eller mindre perfekta staden. Ialf enligt min egen uppfattning :-). Av någon anledning kom det över mig förra veckan att jag ville bygga en stad igen, och då fick det bli "Cities; Skylines". Jag har spelat lite i veckan, men idag fastande jag lite längre. Det är lite för roligt. Jag längtar nästan lite till att få spela igen, vilket var länge sedan jag kände något sådant. Generellt anser jag spelade av TV-spel som bortkastande av tid, men ibland får en hemfalla åt njutningen :-).
 
Nåväl, helgen har främst inneburit 50-års fest utanför Örebro för att fira Erik. Tyskt tema, med tysk öl, korv osv. Mycket trevligt och ganska sent. Tråkigt att en del i familjen hade blivit sjuka så att det inte kunde komma, men så kan det bli.
 
I övrigt genomförde Liverpool en svag insats borta mot Everton, även om det räckte till en poäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0