En tripp till östkusten

Idag är jag ledig eftersom jag har varit borta hela helgen. Hade tänkt att dra till Vrak idag, men det regnar mest hela tiden, och sedan kände jag nu att det är rätt skönt att bara ta det lugnt efter några, inte direkt intensiva, men ialf dagar med folk tätt inpå hela tiden.
 
Henrik hade bjudit med mig, Peter och Erik till hans stuga vid kusten vid Loftahammar. En väldigt fin och rymlig stuga visade det sig vara. Vi var där från fredag kväll till söndag förmiddag. För mig blev det också rätt mycket restid med anledning av att jag först åkte till Örebro, men det gjorde inte så mycket.
 
Något om själva trippen. En kul liten händelse skedde vid Ica i Loftahammar när vi kom precis vid stängning, men ändå fick komma in och köpa lite kaffe. Ägaren stod med nycklarna i dörren, men han var vänlig. Vi skickade in Erik och han fick tag i kaffe :-).
 
Främst innebar trippen spelande, snack och bira. Vi lirade FIFA, TP, olika quiz och ett rätt kul manager-spel i form av ett sällskapsspel. Vi hann även med lite fiske, även om det inte ledde till någon fisk, men kul att åka lite båt :-).
 
Jag kan inte riktigt minnas att jag varit på ett sådant här längre grabbhäng förut. Tidigare har jag varit på resor, men då har vi ändå gjort något annat, typ firat Midsommar på någon klubb eller liknande och åkt runt en del. Nu var vi i princip bara på samma plats hela tiden, och det var riktigt härligt. Tiden sprang iväg.
 
Tackar för en mycket trevlig helg och härligt initiativ av Henrik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0