Valdag

Idag är det val, och det får bli Liberalerna den här gången. Sist var det Socialdemokraterna. Liberalerna har ju en örebroare vid rodret, så det känns tryggt. Nae, det har inte med det att göra. Av allt att döma ligger mina tankar kring hur Sverige ska vara närmast Liberalernas. Nu blir en röst på dem förvisso en röst på andra partier som jag inte är speciellt förtjust i, men å andra sidan är jag inte speciellt förtjust i alternativet heller. Må hända till och med mer rädd för det, men jag vet inte. Det får därmed bli så att min röst hamnar på det parti som förefaller stå mig närmast, hur det sedan slutar i praktiken känner jag inte är mitt ansvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0