Vilken rysare

Det är fortfarande inte klart vilka som vann valet, ialf inte om en ser partierna som uppdelade i två olika block. SD över 20 %, V fortsatt starka och Nyans som går som tåget i många av förorterna. Är väl förvisso ingen större skillnad mot 2018, förutom Nyans då, som ger oss ytterligare ett ytterparti. Jag är inte förvånad, men de fick alltså över 20 % i flera av förorterna. Om det nu bilr så att "högersidan" vinner, kan det sannolikt bero på att Nyans tog röster från S och som sedan försvarnn bort ur leken, och därmed till "högersidans" fördel. Att vi nu svart på vitt har ett till ytterparti med stora följarskaror är det som jag kommer ta med mig från det här valet. SD:s framgångar är så att säga inget nytt.
 
Är jag nöjd som det är nu? Det är lite av pest eller kolera, och vi får se vad det utmynnar i för regering, men jag hoppas att det resultat som är nu är det minst dåliga. Dessvärre tror jag extremismen kommer öka oavsett vilka som slutligen vinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0