Suspiria

Idag har jag haft en dag full med sightseeing. Jag känner mig dock lite off med anledning av en inflammerad hårsäck på underdelen av käken. Jag trodde den var på väg att bli bättre, men den blev sämre idag. Jag har lite svårt att hålla mig ifrån de här inflammationerna, så jag har väl kladdat på den så att den blivit infekterad :-(.
 
Dagen har även inneburit en långdragen övergångssaga gällande Moses Caicedo. Frågan är nu om ens Liverpool vill ha honom efter allt strul under dagen.
 
Igår kväll såg jag skräckfilmen "Suspiria". Det är en klassisk skräckfilm från 1977. Inte direkt otäck, men en väldigt konstnärlig film. Konstnärligheten gjorde att filmen gav ett väldigt overkligt intryck, men det antar jag var tanken, och därav tyckte jag att det hela mest blev intressant och annorlunda. Det är uppenbarligen inte en film för en nutida tonårspublik, men för oss som sett mycket och tycker om något som är lite annorlunda är det en väldigt bra film.
 
Jag såg inte när damerna vann mot Japan idag, det borde jag väl ha gjort, men icke.
 
Mer om dagens sightseeing senare eller imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0