La grande tombola romana

Att det inte går att logga in på bloggen från datorn beror tydligen på någon spamgrej med Italien. Det har aldrig varit så förut, men jag hoppas att det löser sig när vi är hemma igen.
 
Valle kände sig bättre igår, vilket gjorde att gårdagen blev lite mer produktiv. Vi började med att hämta min kostym, och jag tror att det blev riktigt bra. Nu måste jag bara köpa ett par skärp och ett par bra kostymskjortor. Jag skulle nog vilja ha en väst också, men det får vänta :).
 
När vi hämtat kostymen hann vi med att träffa de vänner som vi tänkt träffa kvällen innan. Det blev lunch ned flera rätter och lite sällskapsspel vilket var mycket trevligt.
 
Tillbaka hemma kom Giuglios familj över för pizza och för att traditionsenligt kring jul spela La grande tombola romana. Det är som jag förstår det bingo där numren även har bilder och ord från Rom. Alla betalar lite för varje bingobricka och sedan vinner den som får olika nummer i rad och eller att hela brickan blir full. Jag tänkte nog att det skulle vara något mer än så, men icke. Tradition ialf :).
Mitt uppe i tombolan som det verkar kallas.
 
Vi åker hem ikväll, och idag blir det nog inte så mycket mer än att handla lite.
 
Om vi har råd att åka ned i vår ska jag nog försöka planera lite mer sightseeing, men den här gången var fokus lugnt och trevligt familjeliv :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0