Säng

Idag har vi köpt säng. Den första riktiga sängen jag köpt i mitt liv. Jag köpte en loftsäng en gång, men det var av nödvändighet, och inte för att jag önskade en bra säng. Nu har vi förhoppningsvis köpt en riktigt bra säng. En rejäl kontinentalsäng från Sova. Nu får vi hålla tummarna för att sängen kommer i tid till att vi får lägenheten :-).
 
Efter sänginköpet såg jag en galen match där Liverpool lyckades slå Fulham med 4-3. En mycket underhållande tillställning, men inte en match en vill se som supporter. Stressande! Jag var lite orolig innan matchen, främst med anledning av att Alisson är skadad och Kelleher står. Jag fick rätt i min oro med anledning av att Kelleher inte imponerande, men förhoppningsvis kommer han in i det lite mer framåt.
 
Igår blev det ett par filmer. Först såg jag den moderna klassikern "Förhandlaren". Jag hade fått den rekommenderad av Christian på jobbet, och den var bra. Något för lång, och inte helt realistisk, men underhållande. Inget tjafs, bara ren underhållning :-). Det är något extra med filmer från 90-talet :-).
 
Under gårdagskvällen såg vi den romantiska komedin "The Rewrite". En film med Hugh Grant där han spelar en manusförfattare på dekis. Ett rätt kul manus med en del kritik mot livet i Hollywood. Charmig film, men rätt typisk tre plus. Ingen hejdundrande upplevelse så att säga :-).
 
Första advent idag också!
 
Det finns väl en del annat att skriva om också, men det får bli en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0