Aterom

Jag har under en tid haft en liten knöl eller vad en ska kalla det bakom örat. Jag vet inte riktigt när den uppkom, men det är säkert runt ett halvår sedan. Jag tänkte nog först att det var en gammal finne där talg sedan hårdnat och hud sedan vuxit över. Det har jag haft i ansiktet några gånger, och då har jag kunnat lösa det genom att operera mig själv lite grand och få bort talget. I det här fallet har jag dock haft svårt att komma åt, och när jag har försökt har jag inte lyckats få ordning på det. Under julen blev "det" större och till slut fick jag hål på "det", men jag vet inte om något rann ut. Jag tror inte det. Jag läste på lite, och det verkar vara någon form av cysta som ibland kallas aterom. Jag vet inte om det direkt blev bättre efter att jag fick hål på "det", men det har ialf inte blivit bra. Därmed ringde jag vårdcentralen i förrgår för att boka en tid. Jag fick byta vårdcentral till en i Ursvik eftersom de inte hade några tider i Sumpan. Idag var jag där. Cyklade dit i regnet. Läkaren som kikade på "det" var väl inne på samma sak som mig, och hade svårt att tänka sig att det skulle vara något farligt. Däremot skrev han en remiss till kirurgen. Det var lite oväntat. Jag tänkte nog att om de skulle göra något, skulle de göra det på vårdcentralen. Jag har ju tagit bort leverfläckar på både vårdcentral och vanliga hudkliniker förut. Kirurgen kanske inte tycker det är något att göra med det hela, men ändå en något udda grej för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0