The Monsters of Florence

För några dagar sedan blev jag rekommenderad av Netflix att se dokumentären "The Monsters of Florence", en italiensk dokumentär om en serie mord på par runtomkring Florens. Inte hade jag väntat mig att det var så sjukt som det var dock. Flera har blivit gripna genom åren, men ingen riktig lösning har kommit fram, och många teorier finns. Det diskuteras om satanist-kulter med mera. Polisen verkar inte ha gjort något bra jobb heller, så någon lösning kommer vi nog aldrig att få.
 
Dokumentären var rätt dålig, och sannolikt väldigt spekulativ i mycket, och jag fick känslan av att skaparna av dokumentären gärna ville se något större med de här morden än vad de är, men oavsett är det en serie mord som nog är bland det sjukaste jag hört talas om. Märkligt också att jag aldrig hade hört talas om dem innan heller.
 
Vill ni se något sinnessjukt ska ni se den här dokumentären.
 
Nu blir det tvära kast igen, i söndags såg jag om den första delen av "Harry Potter och dödsrelikerna". En bra film, och en som mer passar vuxna än barn och ungdomar, men samtidigt främst en teaser inför den stora upplösningen, så frågan är om de verkligen behövde dela upp den sista boken i två filmer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0