Lugnt

Lugnt idag med, men imorgon blir det mer hektiskt, men det tar vi imorgon.
 
Mest träning och läsning idag. Vad som läses kommer också senare.
 
Jag såg nyss "Zuckerberg, Facebook och världen" från Dokument utifrån. Det handlar om hur Facebook har påverkat val osv, och att det blivit dåligt för Facebooks image. Det är kanske sant, och jag är inte så insatt, men spontant kändes det som en överdrivet negativ dokumentär mot Facebook. Aktiekursen ser väl inte så illa ut nu exempelvis? Även om det är en hel del fake news på Facebook, så undrar jag om det verkligen är så mycket värre än diverse tidningar osv? Det är säkert tydligare fake, men när det gäller journalistik som ska påverka människor tänker jag att det kan vara nog så illa på både andra platformar och i tidningar.
 
Igår såg jag dokumentären "Hultsfred - Berättelsen om en musikfestival" och blev nostalgisk. Har dagens ungdomar några sådana platser längre? Med dekadens och kärlek? Jag är rädd att många inte får uppleva det längre :-(.
 
Jag såg även "Meryl Streep, Hollywoods okrönta drottning igår". Det jag främst tar med mig är att jag måste se ett par gamla filmer där hon varit med som jag inte sett tidigare. Jag är inte så inspirerad, men jag borde se dem. Att hon hade en romans med John Cazale var dock lite nytt för mig.
 
Det var väl det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0