Masskjutning

Ja det blev inte bättre under helgen. En 15-åring till mördad, en annan svårt skadad, och sedan, som jag förstår det, två personer skadade som inte var måltavlor. Under kvällen här blev det sedan ett jävla liv. Sirener och helikoptrar. En port hade sprängts på gatan där jag går förbi varje dag på morgonen och eftermiddagen. En vän bor även på samma gata. Sprang förbi där idag, inte några större skador, men det spelar egentligen mindre roll. Om möjligt ännu värre om det stämmer att en släkting till en känd åklagare bor där, men det kan ju både vara både falskt och slump.
 
Åter igen var det inte det ovan jag hade tänkt att skriva om, men det är svårt att inte göra det.
 
Jag hade ju mest tänkt att rada upp vad jag sett de senaste dagarna, och det får komma nu...
 
Igår såg jag "Beck - Den svaga länken". Den hade sina fördelar med en del moraliska överväganden osv. Förvisso orealistisk på många sätt, och castingen av skurkarna var inte den bästa. Kul nu när en bor i Sthlm att känna sig hemma med Hallonbergen, Kista, Akalla, Näckrosen och blå linjen generellt. Det är ju lite därför jag ser Beck-filmerna igen. Trots bristerna ändå en av de bättre filmerna hittills.
 
Jag såg även en dokumentär om Brad Pitt. Sedan såg jag klart den utmärkta serien "Allt för monarkin", om främst den brittiska monarkin, men som även tar upp monarkier i andra länder.
 
Idag ska vi försöka ta oss till Söder en sväng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0