Rensa

Igår innebar dagen att rensa ut massa gammalt. Mängder av gamla kopierade CD-skivor och DVD-filmer har kastats. Även mängder av gamla VHS-filmer som legat och skräpat. Jag måste även nämna alla CD-skivor med program på som hade sparats från olika tidningar. Vi pratar hundratals skivor av olika slag. Det blir tippen idag, och det blir minst ett par sopsäckar och flera kassar. Det är mycket som legat och samlat damm i säkert 20 år. En del annat är svårare att rensa ut. Ska en kasta en gammal MD-spelare, eller är det bättre att försöka sälja en sådan? Det är ju alltid enklast att kasta eller skänka bort, men det är ju dumt om det går att sälja. Då ska det istället värderas vad jag tycker är värt att sälja? Det är ju en "kostnad" i att lägga upp annons, skicka iväg osv.
 
Jag lämnade även tillbaka ett par böcker som jag lånade i högstadiet. ...frågan är om tanken var att låna dem då? Sannolikt har jag bara tagit dem och glömt, eller skitit i, att lämna tillbaka dem.
 
Nu har jag nog gått igenom det mesta, återstår bara att åka till tippen när den öppnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0