Tillbaka

Nu är jag hemma igen. Jag blir hemma ett par dagar, tills fredag då det blir Italien. Gissar att den här ledigheten snart kommer att kännas som att den gått onödigt fort...
 
Tänkte bara skriva en liten sak. Innan jag åkte till Närke läste jag ut "En värmländsk Hitler: Birger Furugård och de första svenska nazisterna". Boken handlar om den tidiga naziströrelsen i Sverige i allmänhet och om Birger Furugård i synnerhet. Birger förefaller ha varit lite av en lirare, men han träffade Hitler och många av de andra flera gånger. Någon direkt fart fick han dock aldrig på sin naziströrelse och många brytningar blev det. Jag tror inte det är bokens mening, men det bestående minnet är att naziströrelserna var överraskande misslyckade i Sverige, speciellt med tanke på hur det utvecklades i Tyskland.
 
Kul att träffa Johannas familj igår igen, och nu måste jag väl komma igång med träningen igen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0