Vilhelm Erövraren

Ibland sätter sig förhoppningsvis information fast i minnet som tidigare främst har funnits där som bitar, men ändå inte riktigt fått sin plats. Det tror jag nu är fallet med Vilhelm Erövraren. Namnet har jag känt till sedan jag vet inte när, att han var någon form av kung har jag också känt till, att han hade något med Hastings att göra hade jag nog kunnat verka fram, och att han var en vikingaättling hade jag kanske också kunnat verka fram, men sannolikt hade jag lätt blandat ihop det med andra.
 
Nu tror jag dock att jag fått fast det i minnet någorlunda. Minnen förändras förvisso osv, men nu tror jag ändå att en form av enkel biografi kommer kunna sitta i minnet. Det med anledning av att jag såg en dokumentär igår om Vilhelm Erövraren. Eventuellt var det någon form av uppfölljare till den om Rollo, men de hängde inte ihop som en serie.
 
Jag hoppas jag har rätt, för det är irriterande när sådana här namn bara flyter runt i minnet utan att fästa på någon direkt kunskap.
 
I övrigt blev jag kallad Dumbledore idag, en är inte ung längre :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0