Ayurveda

Igår var det Valles födelsedag och det firade vi stort :-). Det blev surf, ayurveda-massage och en öl på kvällen. En ovanligt upptagen dag.
 
Jag börjar lite i fel ände. Av någon anledning är det lite knepigt med alkohol i Kerala. Jag gissar att det är likadant i hela staten. Som jag förstår det är myndigheterna snåla med utskänkningstilstånd, vilket gör att alkohol inte serveras på så många ställen här. Där vi bor säljer de exempelvis ingen alkohol. Det verkar inte heller säljas alkohol i vanliga butiker heller. Det är inte olagligt, men lite knepigt att få tag i ialf. Med anledning av Valles födelsedag fixade dock några britter varsin stor öl för oss att dricka igår kväll. Det var mysigt och trevligt. Jag brukar inte alltid vara så förtjust i engelsmän, men här kan jag inte klaga på dem. Sköna och fulla av humor, även om jag inte alltid hänger med i deras snack när de sätter igång :-).
 
Gällande Valles födelsedag skrev även boendet där vi bor en stor skylt där det stod att Valle fyllde år :-). Det var gulligt.
Happy Birthday!
 
Morgonsurfen var dock lite knepig igår. Det var regnigt och blåsigt, vilket gjorde att vågorna inte var så bra. Imorse var de mycket bättre, och jag försökte köra en hel del själv, typ ta vågorna utan någon hjälp. Det gick väl halvbra, men ett par vågor tog jag ialf.
 
Ayurveda-massagen var lite annorlunda. Det var Valle som ville göra en sådan, så då passade jag på att ge henne det i födelsedagspresent. Jag bokade in en halvdag på ett ställe med massage och mat. Personligen hade jag ingen aning om vad ayurveda-massage innebar, men massage har jag inget emot. Vi blev ialf upphämtade där vi bor av en tuktuk och körda till ett lite avsides hus. Kändes lite märkligt, men det var inga konstigheter, föreföll professionellt. 
 
När massagen började blev vi uppdelade, så jag fick en manlig massör och Valle en kvinnlig, och det i två olika rum. Det började sedan med att en fick klä av sig naken, vilket jag inte var beredd på. Inga direkta konstigheter för mig, men ändå, lite oväntat. Sedan fick jag hjälp att sätta på mig någon form av lössittande stringkalsong. Inte en sådan som en vanligtvis får vid massage, utan det här var mer som ett skynke, så att allt kunde trilla ut på sidorna så att säga. Lite oväntat, men åter igen det rör mig inte så mycket. Massagen höll sedan på i uppåt två timmar. Det var oljor hit och dit, och jag tror till och med jag somnade till lite kort när massören höll på i ansiktet och smorde in och torkade bort hur länge som helst. Nakenheten var som sagt lite överraskande, men mest knepigt var ändå att massören kom emot snoppen flera gånger när låren masserades eftersom allt trillade ut på sidorna :-). Inte på något konstigt sätt, men ändå. Det var också lite ovanligt så att säga, och jag har svårt att se att den här massagen hade varit ok i Sverige med den lagstiftning vi har, ialf utan medgivande. Det hela blev alltså mer spännande än vad jag hade förväntat mig :-). I övrigt var det en väldigt fin upplevelse med trevlig personal osv.
Fina med prickar och blommor efter massagen :-).
 
Idag har vi som sagt också surfat. Vi har även haft en del teori om surfning (under hela veckan), vilket jag uppskattat. Jag känner mig mer intresserad av surfning nu än vad jag varit tidigare. Nu är det dock tyvärr bara imorgon kvar innan vi måste åka hem. Jag har förvisso inget emot att åka hem, men kommer sakna surfningen och ledigheten.
En rätt typisk bild. Jag missar vågen och kommer upp bakom :-). Nya tag imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0