Stannade inne

Ganska nyss var det mord utanför Willys i Hagalund i Solna. Det ligger några kilometer härifrån och det händer att vi åker dit och äter lunch på jobbet. Hagalund är ett arkitektur-mässigt vidrigt område, men det är såvitt jag vet bostadsrätter och det är inte ett utsatt område. 
 
Jag hade tänkt att gå ut och springa, och min runda går mot området för mordet, eller morden kan det ju bli, men jag stannade hemma. Orkade inte ta risken att hamna i något skit. Sannolikt osannolikt, men ändå... Jag var aldrig med om något liknande i Örebro, och när jag flyttade till Örebro, då var skottlossning något absurt, men nu är det typ norm, ialf i Sthlm. Tiderna förändras.
 
Annars är det väl bara bra, bira igår med jobbarkompisar på "Queen's Head". Det var mycket trevligt. Nu har Valle AW istället, fullt upp. Imorgon är det Peter Gabriel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0