Det fortsätter att regna...

Det känns som att det har regnat i en vecka nu. Det är inga störtskurar, mer ihållande. Ibland ser det ut som att det regnar, men det känns knappt som att det gör det.
 
Igår var vi på Skansen och gick en sväng. De har en ljud- och ljusshow som kallas "Winter Lights". Inte väldigt spektakulärt, men rätt mysigt. Igår var det dock regnigt och kladdigt, så inte jättemysigt. En något kallare vinterdag med snö är det säkert bättre. Hjortkebaben efteråt och att åka den gamla spårvagnen tillbaka till stan var mer spännande.
Ingången till "Winter Lights" med Skogaholms herrgård till vänster. Det måste ha varit bökigt att flytta den från Svennevad till Skansen. Jag kände mig dock hemma här :-).
 
Igår såg vi klart filmen "Tillsammans". Vi började kika på den i söndags, men blev klara igår. Att vi såg den nu beror på att det kommit en form av uppföljare. Jag tror inte att jag hade sett hela "Tillsammans" förut, utan bara delar av den. Eftersom jag tidigare hade sett delar av den har det inte känts nödvändigt att se filmen, förrän nu då :-). Fantastisk film för övrigt. Sannolikt mer än fantastisk. En modig film! 
 
Jag läste nyss ut "Tragedi på en lantkyrkogård" av Maria Lang. Åter en mycket lättläst bok, men inte så intressant. Historien är inte speciellt originell och karaktärerna är inte så frisläppta som de brukar vara. Det är lite kritik mot religion, vilket var något upplyftande, men främst en berättelse som snabbt glöms bort. Att den utspelar sig kring jul var förvisso lite intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0