Fars dag

Idag är det fars dag, och jag är inte hemma och firar min far. Det känns inte bra. Jag kan inte skylla ifrån mig på något sätt, utan det är främst snålheten som spelar in här. Förvisso brukar vi inte fira något speciellt under fars och mors dag, men ändå, det känns inte bra. Många andra brukar säga att de har världens bästa pappa, men de vet inte vad de pratar om, för det är jag som har världens bästa pappa!!!
 
Helgen är lugn, vilket gör att jag som sagt inte har några riktigt bra anledningar att inte åka till Hallsberg, men men... Gårdagen innebar lite träning och skärmtid.
 
Skärmtiden gjorde att jag såg klart serien "Antikens riken". Den handlar precis om det som titeln säger, om antikens riken. En får följa romare, kineser, indier, egyptier och greker genom tiderna. Från rikenas uppkomst till deras fall. Intressant, men lite rörigt, för serien hoppar mellan rikena och genom tiden konstant. De olika dynasiterna i Kina har jag inte heller någon koll på, så allt flyter bara omkring, vilket jag inte gillar.
 
Jag såg även "Gladiatorn" från Världens Historia. Det med ett halvt öga, för Valle läste högt om psykiska sjukdomar samtidigt :-). Det känns ju lite hemma numera när det är foto från Rom, så allt sådant här blir mer intressant. På det stora hela följer dokumentären två gladiatorer som slogs när Colosseum invigdes. De slogs även så tappert så att båda skonades. Båda vann så att säga. Det var förvisso rätt ovanligt att gladiatorerna dödades under fighterna. Nu ska jag även försöka komma ihåg att Colosseum invigdes år 80.
 
Under kvällen blev det pizza och filmen "My Best Friend's Wedding". Det är en romantisk komedi som jag såg 2010, och då var jag inte speciellt betagen av filmen. Det blev jag inte nu heller, även om jag nog skulle kunna tänka mig tre plus istället för två nu :-). Jag har lite mer överseende med konstnärlig frihet nu än vad jag hade då. Rupert Everett var fortsatt filmens behållning, men även scenen där de sjunger "I Say a Little Prayer" kunde jag uppskatta nu, vilket jag inte tror jag gjorde sist på samma sätt. ...men också, filmen är riktigt fånig och fortsatt överskattad :-).
 
Nu ser jag fram emot att se en Liverpool-match under eftermiddagen och hoppas att det ser bättre ut än i torsdags. Oavsett är det nästan lite skrämmande hur mycket jag ser fram emot att se Liverpool-matcher i förhållande till annat. Det är väl som romarna menade, bröd och underhållning, så mycket mer behövs inte för att hålla massorna, och mig, tillfreds :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0