Snö

Det känns som att det var länge sedan det var så här mycket snö redan i november. Trevligt är det!
 
Det blev ett pass på gymmet idag igen. Jag sprang fem kilometer. Det kändes som att det skulle bli knöligt att göra det utomhus.
 
Jag lämnade även in ett par av mina kängor. Ska bli spännande att se om skomarkaren lyckas göra något bra av dem. Jag fick rabatter och grejer, och det blir mycket billigare än att köpa nya. Resultatet återstår ju dock att se :-).
 
Jag läste precis ut "Se döden på dig väntar" av Maria Lang. Jag har hunnit en bit i serien. Den här handlar om ett mord på Drottningholmsteatern. Fint med en bok som utspelar sig i Sthlm på platser som jag känner till. En rätt trist historia dock. Kul att Puck är otrogen och att en annan kvinna ligger runt, men det hör ju till med Maria Lang. Boken är utgiven 1954, vilket gör det hela lite intressant :-).
 
Igår såg jag dokumentären "Då går jag ner i min källare - filmen om Pierre Isacsson". Den rätt roliga låten med typ samma namn är obehagligt bekant. Jag är övertygad om att någon spelat den för mig för rätt länge sedan som en kul låt, men jag minns inte vem. Det är lite störande, men en rolig låt är det :-). En intressant grej var att Pierre Isacsson dog i Estonia-katastrofen och även var medlem i Family Four. Det är mycket jag inte känner till, men som jag tycker att jag borde ha känt till :-). Nu känner jag förvisso till det :-). I övrigt en i raden av charmigt bra Melker Becker-dokumentärer.
 
Jag har även sett "Spelet bakom Monopol" under veckan. Intressant hur ett spel har utvecklats genom åren och att det inte bara är någon som kommit på allt och att det sedan sett likadant ut. Monopol växte snarare fram organiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0