Kostym

Det blev inköp av kostym igår. Det är väl lite av en dröm att få gå runt i en skräddarsydd italiensk kostym med sitt eget namn på insidan :-)? En grå kostym i fresco tyg. De tog dock bara mått och önskemål igår, sedan ska jag tillbaka efter jul, när jag tänkt att komma till Rom nästa gång, för att se så att allt är i sin ordning. Det är alltså ingen kostym jag får med mig hem nu i veckan. Sedan känns det lite som att köpa grisen i säcken, men det blir nog bra :-). Inte billigt, men förhoppningsvis billigare än i Sverige :-).
 
Det har varit en förskräcklig börs senaste två veckorna, och igår var det riktigt uselt. Ser inte heller mycket bättre ut idag. Det gjorde att jag blev extra sur när jag trodde att jag hade tappat bort mina solglasögon igår, men de kom fram :-).
 
På kvällen blev det vegansk restaurang i närområdet med ett par vänner.
 
Idag har Valle fortsatt rensa och jag och Abbe har lämnat en massa böcker på ett ställe i centrala Rom där de förhoppningsvis kan säljas vidare.
 
Vi hittade eventuellt en intressant lägenhet nu också, men är nog högst tveksamt om vi försöker slå till :-).
 
Snart kanske det blir ett galleri, och ikväll är det middag igen med andra vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0