Klubben

Kladdigt väder ute. Inte så mycket i övrigt att säga om den här dagen.
 
När jag började läsa böcker på min Kobo läste jag främst deckare. Faktaböcker osv tyckte jag var bättre att köpa fysiskt. Nu har jag dock ändrat mig och läser även faktaböcker och annat på Kobon. Det är fint med fysiska böcker, men de tar plats och är tunga att flytta :-). Det är även ofta billigare att köpa dem digitalt.
 
Den senaste boken jag läst på min Kobo är "Klubben" om turerna kring Jean-Claude Arnault och Svenska Akademien. En utmärkt bok om det här spektaklet och som passar mig väldigt bra att ha som diskussionsunderlag. Jag har lite svårt att förstå vad som fascinerar mig mest, men personer som Arnault, och hur folk beter sig runt sådana människor, eggar mig. ...men ännu mer fascinerad är jag nog av Katarina Frostenson, och det har jag även nämnt här när det begav sig. Jag borde kanske läsa hennes bok om det hela för att förstå någonting gällande hur hon tänker?
 
"Klubben" är en bok jag verkligen kan rekommendera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0