Mannen på taket

Det känns som att jag städat hela dagen. Det tar lite extra tid när jag måste sopa istället för att dammsuga :-). Nu ser det ialf lite bättre ut.
 
Igår blev jag helt klar med Beck-projektet när jag såg "Mannen på taket", och det var nog den bästa filmen av de alla. Inte helt överraskande, den har ju gott rykte och är regisserad av Bo Widerberg. Jag tror att jag sett den en gång förut, men att det då var dålig kvalitet på den nedladdade filen. Hursomhelst, riktigt bra film. Den kom ut 1976, men den känns ändå inte daterad. Det är klart att allt är gammalt i filmen, men själva produktionen känns inte daterad. Dalagatan 34, där jag gått någon gång förut, kommer nu även ha en helt annan innebörd för mig. Det lär bli att gå förbi där igen snart :-). Det var dock två detaljer jag upplevde som märkliga, varför en civilperson fick följa med upp på taket och varför filmen slutade så tvärt? Det har kanske med boken att göra!? I övrigt var det som sagt en utmärkt film.
 
Nu lite fotboll och sedan besök av Amirs familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0