Småfix

Igår blev det lite småfix. Jag lämnade in gitarren så att den fick nya strängar och cykeln så att den fick nya pedaler. Även om jag inte fixade det själv, så har jag en förkärlek till att laga saker :-). Jag köpte även en grej så att jag kan hänga upp gitarren på väggen, men dessvärre måste jag nog ha en slagborrmaskin för att göra det. Nästan lite märkligt att jag inte har en sådan. Pappa har alltid fått hjälpa mig, men det kanske är dags att skaffa en egen?
 
Jag har igår och idag fortsatt att kika på Beck med Gösta Ekman. Igår såg jag "Mannen på balkongen". En väldigt sthlms-fixerad film. Det nämns mycket gator och parker i Vasastan. Ändå kul att de säger mig något nu, vilket de inte gjorde för några år sedan. En lite väl långsam film trots att den är rätt kort. Nästan märkligt att den är så långsam och därmed lite tråkig. Det är liksom en rätt intressant berättelse. Idag såg jag "Polismördaren". Lite väl mycket dubbade tyskar och kanske inte en kanonfilm, men kul med foto från Grythyttan. Jag tror till och med att pappa pratade om det här när jag var barn och vi pratade om filmerna. Han menade att någon av dem var inspelad i Örebro län som jag minns det :-). Nu blev jag lite sugen på att åka till Gryhyttan :-). Jag kan inte påstå att jag mindes något särskilt från filmerna, men jag antar att jag sett dem förut.
 
Ny dag imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0